سوالات مرتبط با لاپاراسکوپی کیسه صفرا

سوالات مرتبط با زخم پای دیابتی
آگوست 26, 2020

جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا

عمل جراحی کیسه صفرا بطور کلی به دو روش باز و لاپاراسکوپی کیسه صفرا انجام می‌شود. در روش باز با برش پوستی معمولاً زیر دنده‌ها در سمت راست، کیسه صفرا و سنگها خارج می‌شود.

در روش لاپاراسکوپی چند سوراخ کوچک حدود ۵/۱-۱ سانتی‌متری در پوست شکم ایجاد شده و عمل جراحی از این طریق انجام می‌شود.

عمل جراحی کیسه صفرا خصوصاً در بین خانم‌ها بسیار شایع است و با انجام این عمل جراحی علاوه بر از بین بردن درد از بروز عوارض ذکر شده و همچنین سرطان کیسه صفرا جلوگیری می‌شود.

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لاپاراسکوپی کیسه صفرا و روش های درمان آن، مقاله ی جراحی لاپاروسکوپی کیسه صفرا را مطالعه کنید.

سوالات مرتبط با لاپراسکوپی کیسه صفرا

سلام آقای دکتر مقاله رو خوندم و سوالی برام پیش اومد مادرم حدود ۱۶سال پیش عمل قلب باز کرد .و تحت نظر دکتر هم بود ما چون سابقه کیسه صفرا بطور ارثی داریم ایشون پارسال کیسه صفراشون هم سنگ آورده بود هم متاسفانه تو شکم پاره شده بود ک خوشبختانه سریع فهمیدیم و بستری شدن موقعی که رفتن اتاق عمل افت شدید فشار پیدا میکنن و البته عمل بصورت لاپاراسکوپی انجام میشه بعد از عمل منتقل میشه ای سی یو و بعدش هم دچار ضعیفی ضربان قلب شدن ک منجر به عمل باطری قلب شدن. یعنی علتش این گاز بوده ک موقع عمل وارد بدنش شده بوده هست؟ البته دکتر و بیمارستانشون عالی بود

با سلام و تشکر ، احتمالا شرایط قبل و حین عمل منجر به بروز اشکالاتى در کار سیستم قلبى شده که نهایتا به این شرایط رسیده، اینکه ورود گاز این مسئله را ایجاد کند توجیهى ندارد و مجموعه اى از عوامل مثل افت فشار طولانى ، داروهاى بیهوشى ، عفونت قبل از عمل همه و همه موثر هستند