انتخاب پزشک خانواده در تورنتو

غدد لنفاوی چیست؟
دسامبر 22, 2020
درمان هموروئید
هموروئید بیماری شایع شهرنشین ها
نوامبر 25, 2022
انتخاب پزشک خانواده در تورنتو

اگر شما یک مقیم ایرانی در کانادا هستید و در حال پیدا کردن یک پزشک خانواده در تورنتو برای خود هستید، این مطلب مخصوص شماست. اما اولین سوالی که پیش می‌آید این است که شما برای درمان بیماری‌های خود چه اقداماتی انجام می‌دهید؟

اولین کاری که می‌کنید تماس با یکی از نزدیک‌‌ترین کلینیک‌ها برای رزرو نوبت و مراجعه به پزشک عمومی خانواده است. پزشک با معاینه اولیه تشخیص می‌دهد که بیمار درگیر بیماری حاد است یا مزمن و آیا نیازی به انجام آزمایشات تخصصی دارد یا خیر.

ما در ادامه می‌خواهیم درباره وظایف و ویژگی‌های یک پزشک خانواده خوب در تورنتو با شما صحبت کنیم و به شما پزشکی متخصص و ایرانی را معرفی کنیم که آماده خدمت رسانی به هم وطنان خود در تورنتو – کانادا می‌باشد.

چگونه می‌توانیم در کانادا یک پزشک خانواده پیدا کنیم؟

پیدا کردن پزشکی ایرانی برای خانواده و درمان‌های سرپایی در کانادا کار سخت و مشقت باری نیست. شما می‌توانید به آسانی لیستی از پزشکان  عمومی در تورنتو را پیدا کنید و با توجه به راحتی خود و مسیر مطب این پزشکان، برای درمان به آن‌ها مراجعه کنید.

راه و روش‌های رسیدن به یک پزشک متخصص خانواده در تورنتو عبارتند از:

  • مراجعه به وبسایت‌های استانی
  • پرس و جو از دوستان و آشنایان
  • تماس با سازمان خدمات مهاجرین
  • تماس با مراکز درمانی در منطقه سکونت

برای انتخاب پزشک خانواده در تورنتو – کانادا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بسیاری از بیماران با دیدن برخی علائم ساده مانند آبریزش بینی یا گلودرد به سرعت به کلینیک‌های درمانی  مراجعه می‌کنند تا توسط پزشک خانواده خود یا به اصطلاح به GP(general physician) هرچه سریع‌تر معاینه شوند.

پیدا کردن پزشک خانواده در تورنتو کانادا

نکاتی برای انتخاب پزشک عمومی شما وجود دارد و باید به آن‌ها دقت کنید که عبارتند از:

  • پزشکی با دانش و تجربه بالا انتخاب کنید.
  • دکتر معالج باید به عقاید شما احترام بگذارد.
  • پزشکی متناسب با فرهنگ و زبانی که صحبت می‌کنید انتخاب کنید.
  • کلینیک یا بیمارستان انتخابی برای درمان باید نزدیک به محل سکونتتان باشد.

پزشک خوب و امین برای خانواده پزشکی است که بتوانید با مراجعه به مطب ایشان یک پروسه بی دردسر برای تشکیل پرونده در نظام سلامت کانادا را طی کنید و با خیالی راحت در مواقع ضروری با ایشان در ارتباط باشید.

 پزشک عمومی در کانادا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ویژگی‌هایی در یک پزشک عمومی خوب باید وجود داشته باشد تا بیماران بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند و درمان خود را به آ‌ن‌ها بسپارند. این ویژگی‌ها عبارتند از:
اخلاق و برخورد خوب:
اگر یک پزشک در طول درمان خوش خلق باشد و با حوصله برای درمان وقت بگذارد، توجه بیمار به اخلاق او جلب شده و وی را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب می‌کند.
همکاری تیمی و سخت کوشی:
هیچ پزشکی نمی‌تواند به تنهایی و با اتکا به دانش خود بیمارانش را درمان کند. یک پزشک خانواده خوب باید با داشتن جلسات تیمی با دیگر همکارانش درباره وضعیت بیمارش صحبت کند و به نتایج مطمئنی دست پیدا کند. همچنین سعی داشته باشد تا با سخت کوشی و دلسوزی هر چه تمام‌تر بیمارانش را درمان کند.
مدیریت بحران و استرس:
در تمام مراحل کار یک پزشک خانواده، استرس به هر نحوی وجود دارد. استرس حاصل از فشار کاری بالا، کمبود خواب، کمبود نیرو و ساعات کاری فشرده باعث می‌شود میزان فشار و استرس کاری بالا برود. توانایی مدیریتی پزشک باید به قدری بالا باشد که بتواند تمام این فشارها را در هر مرحله از زندگی خود کنترل کند.
دقت بالا و نکته سنج:
پزشک خانواده در تورنتو باید هنگام معاینه بیمارانش نهایت دقت خود را به کار ببرد. نکته سنج بودن پزشک باعث می‌شود تا هنگام مراجعه بیمار از روی رفتار و علائمی ساده مثل نحوه حرف زدن، دمای بدن بیمار و حتی نحوه راه رفتن او به تشخیص بیماری بپردازد.

پزشک خانواده در کانادا چه وظایفی بر عهده دارد؟

پزشک خانواده در کانادا وظیفه مراقبت‌های اولیه برای سلامت بیمار و تشخیص و درمان بیماری‌ها را بر عهده دارد. توجه کنید که تخصص اغلب پزشکان خانواده، پزشکی عمومی است و در صورت نیاز می‌توانند برخی آزمایشات مانند سونوگرافی یا رادیوگرافی را برای بیمار تجویز کند و بعد از انجام این آزمایش‌ها بیمار را به یک متخصص مربوطه ارجاع دهند.

پزشک خانواده در تورنتو کانادا

پزشک خانواده چه نقشی در نظام سلامتی کانادا دارد؟

هر کدام از شما که در کانادا اقامت دارید باید یک پرونده پزشکی در سیستم درمانی کانادا داشته باشید. برای اینکه بخواهید به این سیستم درمانی راه پیدا کنید، اولین مرحله گذر کردن از فیلتر پزشک خانواده و گرفتن تاییدیه از پزشکی است که مورد اعتماد و تایید نظام سلامتی کانادا است.

می‌توان گفت پزشک خانواده نقش اساسی و مهمی در نظام سلامتی کانادا بر عهده دارد، چون هر بیماری که بخواهد درمانی برای بیماری‌های خود داشته باشد در وهله اول به دکتر خانواده خود مراجعه می‌کند. سپس یک پرونده پزشکی برای او ساخته شده و نامش در نظام سلامت کانادا ثبت خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.